9003000532 |
Un Lloc Tranquil. Programa d’atenció plena per a docents, infants i joves. |
2021-2022 |
Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
28/10/2021 - 16/12/2021 (30 hores) de 18:00h a 20:15h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
CESIRE. Centre de suport a la innovació i recerca educativa
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
ATPL Un Lloc Tranquil. Programa d’atenció plena per a docents, infants i joves.
|
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Un Lloc Tranquil (Still Quiet Place) és un programa dissenyat per la Dra. Amy Saltzman per ensenyar a infants i adolescents a gestionar l’estrès i les emocions difícils. La pràctica regular de l’Atenció Plena és una eina completa per a la millora del benestar i per fer front als problemes diaris que sorgeixen en els entorns educatius, des d'una altra mirada.
Aquesta és una proposta de formació́ permanent per acompanyar als docents a descobrir aquesta pràctica i, des de la pròpia experiència, portar-ho a l’aula amb la intenció que aquestes eines ajudin a desenvolupar una forma més conscient de ser i fer a l’escola.
|
| |
Objectius |
L’objectiu principal és formar als docents per poder utilitzar l’Atenció Plena a nivell personal i a l’aula, per tal d’afavorir l’estat físic, mental i emocional dels docents i alumnes, el seu aprenentatge i el seu creixement personal:
• Practicar la capacitat de parar i observar abans d’actuar
• Reconèixer, gestionar i regular els estats mentals i emocionals que generen estrès, conflictes i patiment.
• Actuar des d’una comunicació conscient i una escolta activa i empàtica.
• Treballar la gestió del temps.
• Cultivar l’amabilitat, la compassió i l’agraïment cap els altres i cap a nosaltres mateixos.
|
| |
Continguts |
L’objectiu principal és formar als docents per poder utilitzar l’Atenció Plena a nivell personal i a l’aula, per tal d’afavorir l’estat físic, mental i emocional dels docents i alumnes, el seu aprenentatge i el seu creixement personal:
• Practicar la capacitat de parar i observar abans d’actuar
• Reconèixer, gestionar i regular els estats mentals i emocionals que generen estrès, conflictes i patiment.
• Actuar des d’una comunicació conscient i una escolta activa i empàtica.
• Treballar la gestió del temps.
• Cultivar l’amabilitat, la compassió i l’agraïment cap els altres i cap a nosaltres mateixos.
|
| |
Formador/a |
Rosa Torras i Montserrat Segarra
|
| |
Avaluació |
Lliurament de les tasques demanades des de la formació (llistat de continguts aplicables a l'aula i concreció d'una proposta aplicable d'aplicació a l'aula d'un d'aquests continguts).
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores virtuals.
Elaboració de les tasques acordades.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat d'infantil, primària i secundària
|
| |
E-mail |
cesire-emocio-grup@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
28/10/2021 |
1800 |
2015 |
Sessió 2 |
dijous |
04/11/2021 |
1800 |
2015 |
Sessió 3 |
dijous |
11/11/2021 |
1800 |
2015 |
Sessió 4 |
dijous |
18/11/2021 |
1800 |
2015 |
Sessió 5 |
dijous |
25/11/2021 |
1800 |
2015 |
Sessió 6 |
dissabte |
27/11/2021 |
1000 |
1400 |
Sessió 7 |
dijous |
02/12/2021 |
1800 |
2015 |
Sessió 8 |
dijous |
09/12/2021 |
1800 |
2015 |
Sessió 9 |
dijous |
16/12/2021 |
1800 |
2015 |
|
| |